Kontenery morskie: szybki sposób na tani transport


W dzisiejszych czasach mamy wielką swobodę związaną z importem oraz eksportem towarów praktycznie na całym świeci. Odzież, artykuły spożywcze, elektronika, samochody —  tak naprawdę to tylko nieliczne z rzeczy, które wysyłamy za granice lub ściągamy do Polski. Jednym z najpowszechniejszych rozwiązań w transporcie cargo są oczywiście przesyłki kontenerowe. Ich popularność z pewnością wynika z tego, że można przewozić w nich praktycznie wszystko. Począwszy od drobnych ładunków, przez przesyłki dużogabarytowe, skończywszy na maszynach specjalistycznych. Kontenery morskie transportują setki tysięcy produktów miesięcznie, jednak z nami zlecimy tego typu zamówienie, warto poznać najważniejsze kwestie związane z tym zagadnieniem. Z tego powodu przygotowaliśmy poradnik, w który opisujemy transportowe kontenery morskie https://ecocontainers.com/29-flat-rack.

 

Kontenery morskie transport i jego historia

Na samym początku w gwoli ścisłości, warto wspomnieć, czym są w ogóle kontenery morskie transportowe https://www.balticon.pl/firma/. Otóż najprościej ujmując: są to duże metalowe pojemniki, w których możemy zmieścić inne zbiorniki zawierające konkretny towar. 

Krótki powrót do przeszłości

Co ciekawe, używanie kontenerów w transporcie to stosunkowo nowe rozwiązanie. Pojawiło się na początku XX wieku i od razu zyskało szerokie zainteresowanie branży transportowej na całym świecie w różnych gałęziach gospodarki. Chociaż należy nadmienić, że ich początki wcale nie były takie łatwe. W pierwotnej wersji stanowiły mniejsze metalowe skrzynki, które nie były w stanie utrzymać większej ciężkości towarów. Kolejnymi trudnościami, które spotykali handlowcy minionego wieku, były kwestie związane z całym procesem transportu. Był on bowiem drogim rozwiązaniem i niezwykle powolnym ze względu, chociażby na konieczność przeładowywania towarów na statki. Sytuacja ta uległa diametralnej zmianie 1955 roku, kiedy to Malcolm McLean stworzył pierwszy na świecie kontenerowiec. Ten moment, bez wątpienia, był początkiem nowej ery kontenerów morskich służących do transportu. Dzięki temu handel stał się tańszy i przede wszystkim efektywniejszy, co znacząco zaczęło wpływać na gospodarkę konkretnych krajów. 

Za sprawą postępu, systematyzacji oraz optymalizacji rozwiązań kontenery obecnie kojarzą się z szybkim i tanim sposobem na to, aby przewozić towary o różnych gabarytach praktycznie z każdego zakątku świata. Współcześnie możemy wyróżnić kilka rodzajów kontenerów, które dzielą się ze względu na rodzaj i wielkość przesyłek. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o niektórych z nich. 

 

Kontenery morskie transportowe i ich najpopularniejsze rodzaje

Wbrew pozorom w transporcie morskim istnieje wiele rodzajów kontenerów. Kilka z nich dedykowanych jest do wyspecjalizowanych wysyłek, więc często zależne są od indywidualnych potrzeb zleceniodawców. Istnieje jednak spora grupa kontenerów https://www.balticon.pl/kontenery-chlodnicze/, które możemy uznać za powszechnie wykorzystywane i te opisujemy poniżej. Warto nadmienić również, że długość kontenerów mierzona jest w stopach, dlatego przy tych oznaczeniach pozostaniemy. 

Kontenery morskie transportowe Dry Containers

Możemy wyróżnić dwa kontenery dry containers, które mają przeznaczenie ogólne:

  • Kontener 20′ – kontener o długości 20 stóp. Zmieści się w nim około 10 palet przemysłowych oraz 11 europalet.
  • Kontener 40′ – kontener o długości 40 stóp. Ten z kolei pomieści maksymalnie 21 palet przemysłowych oraz 24 europalety.

Kontenery morskie transportowe High-Cube 

 Zdarza się również, że ze względu na wysokość oraz rodzaj ładunku, konieczny będzie wybór innego rodzaju kontenerów https://ecocontainers.com/58-podwyzszany. Wśród nich możemy wskazać:

  • Kontener 20′ RF – kontener o długości 20 stóp, który dedykowany jest do przewozu towarów w temperaturze kontrolowanej.
  • Kontener 40′ RF – kontener o długości 40 stóp, daje możliwość transportu towarów w zakresie temperatur od -35 do 30 st. C.
  • Kontener 20′ OT – kontener o długości 20 stóp, które mają otwierany dach.
  • Kontener 40′ OT – kontener o długości 40 stóp, również z otwieranym dachem. Świetnie sprawdza się w przypadku załadunków z udziałem dźwigu.
  • Kontener 20′ FTR – kontener o długości 20 stóp, który oprócz otwieranego dachu, ma również otwierane drzwi boczne.
  • Kontener 40′ FTR – kontener o długości 40 stóp, który od poprzedniego różni się jedynie rozmiarem. Przeznaczenie i budowa są takie same.
  • Kontener platforma 20′ – kontener, który jest platformą o długości 20 stóp.
  • Kontener platforma 40′ – również platforma, jednak nieco większa, bo o długości 40 stóp.

 

Oczywiście nie są to wszystkie rodzaje kontenerów. Liczba ich może być znacznie większa, jednak powyżej wskazaliśmy te, które używane są najczęściej. Od czasów prowizorycznych kontenerów z początku XX wieku do lat współczesnych transport morski niezwykle się rozwinął i obecnie stanowi jeden z najlepszych i najtańszych sposobów na to, aby przewieźć dużą liczbę towarów, nawet o niestandardowych wymiarach, w krótkim czasie. Istnieją firmy, które doradzają również, jaki kontener będzie najlepszy dla konkretnych przesyłek, dlatego w przypadku wątpliwości, warto skorzystać z ich wsparcia. 

 

angielski